• OMX Baltic−0,18%269,08
  • OMX Riga−0,08%874,68
  • OMX Tallinn−0,36%1 716,71
  • OMX Vilnius−0,05%1 041,95
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1000,23%8 281,27
  • Nikkei 2251,3%38 780,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,03
  • OMX Baltic−0,18%269,08
  • OMX Riga−0,08%874,68
  • OMX Tallinn−0,36%1 716,71
  • OMX Vilnius−0,05%1 041,95
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1000,23%8 281,27
  • Nikkei 2251,3%38 780,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,03
  • 15.10.15, 07:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estonian Air raputab võlgu maha

Eesti riik paistab Estonian Airiga toimetades silma nutikusega, kuidas riigis riiki petta, leiab ajakirjanik Marta Jaakson.
Marta Jaakson
  • Marta Jaakson Foto: Andras Kralla
Riik lõi Estonian Airi kõrvale uued lennuettevõtted, sest riigifirma on hädas ja saadud riigiabi võib osutuda ebaseaduslikuks. Kui tegemist oleks eraettevõttega, oleks maksuamet kohe kahtlevalt ettevõtja ukse taga: lennukid ja töötajad, tegutsemiskohtki on ju samad. Lihtsalt võlad ehk firma kohustused jäetakse maha. Maksuameti seisukoht, muide, on järgmine: oluline on tuvastada funktsioneeriva üksuse, terviku üleminek, mis säilitab oma identiteedi ja võimaldab jätkata majanduslikku pea- või kõrvaltegevust.  
Kehv eeskuju
Majandus- ja kommunikatsiooniminister esitab seda geniaalse lahendusena, märkides, et ei uued lennufirmad pole mitte Estonian Airi tütred, vaid pigem vennad. Mulle paistab pigem, et rahvuslik lennufirma kasutab tankistide sisse töötatud skeemi jätta kohustused maha ning viia vara ja tegevus üle uue keha alla. Maha jäetava keha pakutav teenindus on sealjuures kehv. Tõenäoliselt tunneb igaüks kedagi, kes on tunde Estonian Airi lennukit kuskil võõral maal oodanud.
Majandusminister Kristen Michali sõnul ei võtagi uued lennuettevõtted Estonian Airi tegevust üle. Kas tõesti? Kui lennukid just mööda maad või vett inimesi transportima ei hakka, siis on see hädine vale oma skeemi ilustamiseks. Täpselt aasta tagasi saime teada, et Tallinki mehed ostavad rahvusliku lennufirma, kui riigiabi seaduslikuks tunnistatakse. Nüüd loodud „lisakehad“ tunduvad olevat loodud pigem selleks, et Infortaril oleks mugav tegutseda.
Kui soovime eetilist ärikultuuri, siis peame riigilt nõudma head eeskuju.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.11.24, 15:27
Videovalve – palju enamat, kui lihtsalt „lisasilmad“ ühe ettevõtte objektil
Tänapäeval ei räägita videokaameratest enam ainult objektide turvalisuse tagamise kontekstis. Tehnoloogia kiire areng on muutnud videovalve lahendused mitmekülgseteks tööriistadeks, mis pakuvad palju enamat kui pelgalt valvet.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele